ZARZĄDZENIE NR 137/24
PREZYDENTA GRUDZIĄDZA
z dnia 20 marca 2024 r.
w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego
z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej
Na podstawie art. 13 ust. 1, 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 r. poz. 571), art. 10 ust. 1 i 3, art. 190 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2024 r. poz. 177) oraz § 6 ust. 2 pkt 1, § 7 pkt 2 i § 9 ust. 1 Uchwały Nr LXXXV/732/23 Rady Miejskiej Grudziądza z dnia 29 listopada 2023 r. w sprawie Programu współpracy gminy-miasto Grudziądz z organizacjami pozarządowymi w 2024 roku, zarządzam, co następuje:
Rozdział 1
Rodzaj zadania i wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania
§ 1. 1. Ogłaszam otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej pt. „Prowadzenie Centrum Wspierania Rodzin (CWR) w ramach projektu partnerskiego pn. Rodzina w centrum etap I”, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w Osi Priorytetowej 08 Fundusze europejskie na wsparcie w obszarze rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego, Działania FEKP.08.25 Usługi wsparcia rodziny i pieczy zastępczej, Program Regionalny: Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza na lata 2021-2027, zwanego dalej „zadaniem”.
§ 2. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania wynosi łącznie 795.700,00 zł, w tym:
1) w 2024 roku – 214.650,00 zł, w tym koszty administracyjne 6.000,00 zł;
2) w 2025 roku – 316.150,00 zł, w tym koszty administracyjne 9.000,00 zł;
3) w 2026 roku – 264.900,00 zł, w tym koszty administracyjne 8.000,00 zł.
Rozdział 2
Zasady przyznawania dotacji
§ 3. 1. O przyznanie dotacji mogą ubiegać się organizacje pozarządowe, o których mowa w art. 3 ust. 2 oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, prowadzące działalność statutową w zakresie objętym konkursem.
Rozdział 3
Termin i warunki realizacji zadania
§ 4. 1. Zadanie należy zrealizować w terminie od 15 kwietnia 2024 r. do 31 grudnia 2026 r.
1) rodzin (naturalnych, zastępczych, adopcyjnych) z dziećmi i ich otoczenia;
2) dzieci, młodzieży i młodych dorosłych wymagających wsparcia, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci z niepełnosprawnością i ich otoczenia;
3) kandydatów do pełnienia funkcji w ramach pieczy zastępczej oraz członków ich rodzin;
4) osób doświadczających przemocy domowej;
5) osób opuszczających pieczę zastępczą oraz inne instytucje opieki całodobowej, w których przebywają dzieci i młodzież.
1) wstępną diagnozę potrzeb uczestnika projektu;
2) tworzenie harmonogramu indywidualnego i grupowego wsparcia dla uczestnika projektu;
3) kontakt ze specjalistami świadczącymi poradnictwo, rodzinami zainteresowanymi i korzystającymi ze wsparcia Centrum;
4) ścisłą współpracę z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Rodzinie w Grudziądzu dotyczącą rozwoju pieczy zastępczej, podejmowania wspólnych inicjatyw na rzecz rodzin, w szczególności objętych asystenturą rodziny;
5) nawiązywanie współpracy z instytucjami, organizacjami pozarządowymi, lokalnymi grupami, kościołem w zakresie wspólnych inicjatyw na rzecz dziecka i rodziny, w tym w zakresie powiatowych spotkań na rzecz rozwoju pieczy zastępczej;
6) zapewnianie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci, w tym psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej;
7) propagowanie idei rodzicielstwa zastępczego (Centrum) w powiecie;
8) inicjowanie i realizację działań służących pozyskiwaniu kandydatów na rodziców zastępczych;
9) bieżącą współpracę ze specjalistami ds. rozwoju polityki prorodzinnej w regionie (specjaliści ROPS).
1) dojazdu na zajęcia uczestników projektu, którzy zgłoszą uzasadnioną potrzebę;
2) przejazdów/delegacji specjalisty, o którym mowa w ust. 8, związanych z realizacją zadania.
1) poufność – usługi będą prowadzone w warunkach i na zasadach pełnej poufności, a dokumentacja powstała w wyniku świadczenia usług wsparcia rodziny i pieczy zastępczej będzie przechowywana w sposób uniemożliwiający dostęp osób niepowołanych. Jednocześnie klient musi być poinformowany o ograniczeniu zasady poufności w przypadku konieczności przekazania informacji o prowadzonej sprawie uprawnionym organom (prokuratura, sąd, policja);
2) profesjonalizm – usługi będą realizować specjaliści, osoby kompetentne, o odpowiednich kwalifikacjach i umiejętnościach pozwalających na rzetelną i wyczerpującą pracę nad konkretnym zagadnieniem z uwzględnieniem możliwości percepcyjnych osoby korzystającej ze wsparcia;
3) etyka – u podstaw wszystkich form wsparcia będzie leżeć pełne poszanowanie klienta, jego godności i autonomii, niezależnie od wartości, czy metodologii stosowanej przez profesjonalistę; w trakcie współpracy nad poszukiwaniem możliwie najlepszych rozwiązań problemu, prowadzący będzie uwzględniać niezależność klienta i jego prawo do podejmowania suwerennych decyzji.
13. Nie dopuszcza się pobierania świadczeń pieniężnych od odbiorców zadania.
14. Zleceniobiorca, zgodnie z zapisami art. 4 ust. 3 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2022 r. poz. 2240) przy realizacji zadania będzie zobowiązany do spełnienia określonych w treści umowy warunków służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie zleconego zadania, z uwzględnieniem minimalnych wymagań, o których mowa w art. 6 ustawy.
15. Wydatki dotyczące realizacji zadania uznaje się za kwalifikowalne, jeżeli:
1) są niezbędne dla realizacji zadania;
2) są racjonalne i efektywne;
3) zostały przewidziane w kalkulacji kosztów;
4) zostały udokumentowane;
5) dotyczą okresu realizacji zadania;
6) zostały faktycznie poniesione w okresie wskazanym w umowie.
1) podatek od towarów i usług (VAT), jeżeli zleceniobiorca ma możliwość jego odliczenia;
2) finansowanie kosztów działalności gospodarczej;
3) amortyzację;
4) raty pożyczek, kredytów i leasingu;
5) odsetki z tytułu niezapłaconych w terminie zobowiązań;
6) kary i grzywny;
7) zakup napojów alkoholowych, wyrobów tytoniowych i środków odurzających, substancji psychotropowych, środków zastępczych lub nowych substancji psychoaktywnych.
1) wkład osobowy – świadczenia wolontariuszy lub praca społeczna członków organizacji;
2) wkład rzeczowy – przedmioty służące realizacji zadania.
1) przesunięcia w zakresie poszczególnych pozycji kosztów działania oraz pomiędzy działaniami określonymi w kalkulacji kosztów realizacji zadania w wysokości
nieprzekraczającej 20 % danego kosztu;
2) zmiany w zakresie poszczególnych działań i terminu ich realizacji, o ile nie zmieniają istoty zadania i nie naruszają terminu realizacji zadania określonego w umowie;
3) zmiana numeru rachunku bankowego zleceniobiorcy.
1) przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów działania oraz pomiędzy działaniami określonymi w kalkulacji kosztów realizacji zadania w wysokości przekraczającej 20 % danego kosztu;
2) utworzenia nowej pozycji kosztów w kalkulacji kosztów realizacji zadania;
3) istotnych zmian w zakresie poszczególnych działań, w tym wprowadzenia nowych działań i/lub rezygnacji z zaplanowanych działań,
pod warunkiem, że zmiany te nie wpływają na warunki realizacji zadania i kryteria oceny oferty określone w ogłoszeniu o konkursie.
1) będzie zobowiązany do wyjaśnienia przyczyn nieosiągnięcia rezultatów;
2) może być zobowiązany do zwrotu dotacji proporcjonalnie do stopnia realizacji zadania publicznego.
26. Przy ocenie stopnia realizacji zadania publicznego zleceniodawca weźmie pod uwagę w szczególności, czy nieosiągnięcie rezultatów:
1) nastąpiło z winy zleceniobiorcy czy z przyczyn obiektywnych;
2) ma wpływ na koszty jednostkowe zadania;
3) spowodowało niezrealizowanie celu zadania.
Rozdział 4
Termin składania ofert
§ 5. 1. Oferent zamierzający realizować zadanie generuje ofertę zgodnie ze wzorem oferty określonym w załączniku nr 1 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań.
1) w części III pkt 5 – analizę ryzyka, odnoszącą się do możliwych do wystąpienia problemów podczas realizacji zadania oraz określić sposoby mające na celu przeciwdziałanie ich wystąpieniu;
2) w części III pkt 6 – informacje dotyczące rezultatów realizacji zadania i sposobu ich monitorowania:
Nazwa rezultatu |
Planowany poziom osiągnięcia rezultatów (wartość docelowa) |
Sposób monitorowania rezultatów/źródło informacji |
Liczba zrealizowanych godzin poradnictwa specjalistycznego |
1249 godzin |
Zestawienie realizowanego poradnictwa |
Liczba zorganizowanych warsztatów |
49 warsztatów |
Sprawozdania z realizacji usług |
Liczba zorganizowanych zajęć animacyjnych dla dzieci |
24 zajęcia |
Sprawozdania z realizacji usług |
Liczba zrealizowanych grup wsparcia |
12 spotkań |
Sprawozdania z realizacji usług |
Liczba wyjazdów edukacyjno-terapeutycznych |
1 wyjazd |
Sprawozdanie z realizacji usług |
Liczba zrealizowanych zajęć profilaktycznych |
12 zajęć |
Sprawozdania z realizacji usług |
Liczba zrealizowanych spotkań świadomościowych na rzecz rozwoju rodzinnych form pieczy zastępczej |
2 spotkania |
Sprawozdania z realizacji usług |
3) w części IV pkt 2 – sposób wyceny wkładu osobowego i/lub rzeczowego, jeżeli oferent planuje jego wniesienie w ramach realizacji zadania;
4) w części VI – opis sposobu zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie zleconego zadania dotyczący dostępności:
a) architektonicznej – przystosowanie obiektów, budynków i pomieszczeń, w których będzie realizowane zadanie publiczne,
b) cyfrowej – dostępność stron internetowych, o ile będą wykorzystane przy realizacji zadania,
c) informacyjno-komunikacyjnej – np. dostępność materiałów informacyjnych, zapewnie alternatywnych sposobów komunikowania się.
1) skan statutu lub w przypadku stowarzyszeń zwykłych – regulaminu działalności (obowiązek nie dotyczy parafii i innych kościelnych osób prawnych);
2) w przypadku, gdy oferent nie podlega wpisowi do Krajowego Rejestru Sądowego – skan aktualnego zaświadczenia lub wypisu z właściwego rejestru lub ewidencji, niezależnie od tego kiedy został wydany (obowiązek nie dotyczy podmiotów wpisanych do rejestrów lub ewidencji prowadzonych przez Prezydenta Grudziądza);
3) w przypadku, gdy ofertę podpisują inne osoby, niż uprawnione do reprezentacji oferenta, zgodnie z wpisem do rejestru lub ewidencji – skan pełnomocnictwa do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta;
4) szczegółowe programy tematyczne warsztatów, grup wsparcia, zajęć animacyjnych i profilaktycznych dla dzieci oraz wyjazdu edukacyjno-terapeutycznego;
5) dokumenty potwierdzające posiadanie kwalifikacji i uprawnień do prowadzenia zajęć przez wszystkie osoby zaangażowane w realizację projektu oraz specjalistę ds. wsparcia i pieczy zastępczej, o którym mowa w § 4 ust. 8;
6) wydruk z Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym potwierdzający, że osoby zaangażowane w realizację zadania nie figurują w ww. Rejestrze.
1) w sprawach merytorycznych dotyczących konkursu – pracownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Grudziądzu pod numerem telefonu 56 69 68 751 (w dni powszednie w godzinach od 7:30 do 15:30) oraz drogą elektroniczną pod adresem e-mail a.osiewicz@mopr.grudziadz.pl;
2) w sprawach technicznych związanych z obsługą generatora ofert – pracownicy firmy Witkac.pl drogą elektroniczną pod adresem e-mail bok@witkac.pl.
Rozdział 5
Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonania wyboru ofert
§ 6. 1. Oferta spełnia wymogi formalne, jeżeli:
1) została złożona poprzez generator ofert;
2) została złożona w terminie, o którym mowa w § 5 ust. 3;
3) została złożona przez oferenta uprawnionego do jej złożenia;
4) jest zgodna z warunkami ogłoszenia o konkursie, w szczególności dotyczącymi celu i terminu realizacji zadania publicznego;
5) została wypełniona w sposób kompletny, nie zawiera istotnych błędów i ma prawidłowo wypełnione wszystkie oświadczenia;
6) zawiera załączniki w formie elektronicznej, określone w § 5 ust. 4;
7) oferent przesłał skan wydruku potwierdzenia złożenia oferty, o którym mowa w § 5 ust. 5 na adres e-mail i w terminie wskazanym w § 5 ust. 6.
Lp. |
Kryteria oceny oferty |
Maksymalna liczba punktów |
1 |
Możliwość realizacji zadania publicznego przez oferenta |
10 |
2 |
Kalkulacja kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania, w szczególności: |
10 |
1) racjonalność i niezbędność przedstawionych kosztów z perspektywy założonych działań |
5 |
|
2) przejrzysta konstrukcja kosztorysu |
5 |
|
3 |
Proponowana jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których oferent będzie realizował zadanie |
10 |
4 |
Udział środków finansowych własnych lub środków pochodzących |
10 |
5 |
Wkład rzeczowy i osobowy oferenta, w tym świadczenia wolontariuszy |
10 |
1) wkład rzeczowy, w szczególności dysponowanie odpowiednimi zasobami materialnymi adekwatnymi do realizacji zadania |
5 |
|
2) wkład osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i praca społeczna członków |
5 |
|
6 |
Ocena realizacji zadań publicznych zleconych przez gminę-miasto Grudziądz w latach 2021-2023, w tym rzetelność, terminowość i sposób rozliczania otrzymanych na ten cel środków (możliwość wyboru jednej odpowiedzi): |
15 |
1) oferent nieprawidłowo realizował zlecone zadania |
0 |
|
2) oferent dotychczas nie realizował zadań na zlecenie miasta |
5 |
|
3) oferent prawidłowo realizował zlecone zadania |
15 |
|
7 |
Oferent posiada doświadczenie w realizacji zadań będących przedmiotem konkursu |
15 |
Razem |
80 |
6. Komisja konkursowa zarekomenduje Prezydentowi Grudziądza do przyznania dotacji ofertę, które uzyskała najwyższą liczbę punktów, nie mniej jednak niż 60 punktów.
7. Prezydent Grudziądza, w formie zarządzenia, podejmie decyzję w sprawie wyboru oferty i wysokości przyznanej dotacji.
8. Zarządzenie w sprawie ogłoszenia wyników konkursu lub unieważnienia konkursu zostanie zamieszczone w terminie do dnia 19 kwietnia 2024 r. w następujących miejscach:
1) w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu www.bip.grudziadz.pl oraz Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Grudziądzu www.mopr.bip.gov.pl;
2) na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu www.grudziadz.pl;
3) na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu oraz Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Grudziądzu.
Rozdział 6
Zadania publiczne zrealizowane w roku poprzednim i w roku ogłoszenia konkursu
§ 7. W roku bieżącym zadanie będące przedmiotem konkursu nie jest realizowane. W 2023 roku zadanie będące przedmiotem konkursu Prezydent Grudziądza zlecił Caritas Diecezji Toruńskiej – Grudziądzkiemu Centrum Caritas im. Błogosławionej Juty, przekazując na realizację zadania dotację w wysokości 187.500,70 zł.
Rozdział 7
Przepisy końcowe
§ 8. 1. Zapraszam organizacje pozarządowe, o których mowa w art. 3 ust. 2 oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, do wskazywania osób do udziału w pracach komisji konkursowej.
1) dostarczyć do Biura Obsługi Interesantów Urzędu Miejskiego w Grudziądzu przy ul. Ratuszowej 1 albo
2) przesłać w formie skanu pocztą elektroniczną na adres e-mail ngo@um.grudziadz.pl.
§ 9. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Zarządzeniu mają zastosowanie przepisy:
1) ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
2) ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
3) ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
4) ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1440);
5) rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań;
6) Uchwały Nr LXXXV/732/23 Rady Miejskiej Grudziądza z dnia 29 listopada 2023 r. w sprawie Programu współpracy gminy-miasto Grudziądz z organizacjami pozarządowymi w 2024 roku;
7) Zarządzenia Nr 615/23 Prezydenta Grudziądza z dnia 20 listopada 2023 r. w sprawie procedury zlecania zadań publicznych organizacjom pozarządowym.
§ 10. Wykonanie Zarządzenia powierzam Dyrektorom Wydziału Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu oraz Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Grudziądzu.
§ 11. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Pobierz | Rozpakuj |
---|---|
Pobierz spakowane pliki | Rozpakuj pliki i pobierz |
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Anna Górska | 27-03-2024 10:05 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Anna Górska | 20-03-2024 |
Ostatnia aktualizacja: | Tomasz Kopczyński | 28-03-2024 07:34 |