herb Grudziądza
Logo BIP
Biuletyn Informacji Publicznej
gmina-miasto Grudziądz
Urząd Miejski w Grudziądzu
Logo ePUAP
panorama Grudziądza

ZARZĄDZENIE NR 620/23 w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego z zakresu rewitalizacji pn. "Aktywizacja społeczno-zawodowa w Kawiarni Spichlerz 57"

ZARZĄDZENIE NR 620/23
PREZYDENTA GRUDZIĄDZA
z dnia 23 listopada 2023 r.

 

w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego z zakresu rewitalizacji pn. „Aktywizacja społeczno-zawodowa w Kawiarni Spichlerz 57”

Na podstawie art. 13 ust. 1, 2, 3 i 5 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 r. poz. 571) zarządzam, co następuje:

Rozdział 1
Rodzaj zadania i wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania

      § 1. 1. Ogłaszam otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego z zakresu rewitalizacji pn. „Aktywizacja społeczno-zawodowa w Kawiarni Spichlerz 57”, zwanego dalej „zadaniem”.

  1. Celem zadania jest aktywizacja społeczno-zawodowa osób zagrożonych wykluczeniem społecznym z powodu niepełnosprawności oraz integracja z mieszkańcami obszaru objętego rewitalizacją poprzez działalność Kawiarni Spichlerz 57. 

§ 2. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania wynosi 144.000,00 zł (słownie: sto czterdzieści cztery tysiące złotych 00/100).

Rozdział 2
Zasady przyznawania dotacji

§ 3. 1. O przyznanie dotacji mogą ubiegać się organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, prowadzące działalność statutową w zakresie objętym konkursem.

  1. W konkursie zostanie wybrana jedna oferta.

Rozdział 3
Termin i warunki realizacji zadania

§ 4. 1. Zadanie należy zrealizować w terminie od 2 stycznia 2024 r. do 31 grudnia 2024 r.

  1. W ramach realizacji zadania zleceniobiorca jest zobowiązany w szczególności do:

1) kontynuacji zatrudnienia osób niepełnosprawnych, które do 31 grudnia 2023 r. były pracownikami kawiarni w ramach projektu „Aktywizacja i integracja osób wykluczonych zawodowo w ramach działalności kawiarni gastronomicznej przy ul. Spichrzowej 57”,
na podstawie umów o pracę w wymiarze co najmniej 0,5 etatu każda – w przypadku, gdy wyrażą wolę zatrudnienia, zwanych dalej „osobami kontynuującymi zatrudnienie”;   

2) zaangażowania do udziału w zadaniu co najmniej 6 osób zagrożonych wykluczeniem społecznym z powodu niepełnosprawności, zwanych dalej „uczestnikami zadania”;

3) realizacji kompleksowych działań umożliwiających aktywne włączenie społeczne oraz wejście lub powrót na rynek pracy uczestników zadania, poprzez działalność Kawiarni Spichlerz 57, zwanej dalej „kawiarnią”;

4) zorganizowania dla wszystkich uczestników zadania warsztatów mających na celu nabycie umiejętności i podniesienie kwalifikacji zawodowych, obejmujących w szczególności:

  1. warsztaty kelnersko-baristyczne,
  2. warsztaty z zakresu wizażu i wizerunku,
  3. warsztaty z zakresu umiejętności społecznych;

5) zatrudnienia osób zapewniających wsparcie uczestnikom zadania i osobom kontynuującym zatrudnienie, tj. trenera pracy i/lub asystenta osób niepełnosprawnych oraz psychologa;

6) zatrudnienia co najmniej jednej osoby wybranej spośród uczestników zadania;

7 )zakupu odzieży i obuwia roboczego dla uczestników zadania;

8) współpracy z podmiotami działającymi na rzecz edukacji i aktywizacji społeczno-zawodowej osób niepełnosprawnych, w szczególności z:

  1. Warsztatem Terapii Zajęciowej, prowadzonym przez Stowarzyszenie Przyjaciół Osób Niepełnosprawnych „To-My”,
  2. Zespołem Placówek Edukacyjno-Rewalidacyjnych w Grudziądzu,
  3. Specjalnym Ośrodkiem Szkolno-Wychowawczym Nr 2 w Grudziądzu,

w celu wspólnej realizacji przedsięwzięć w kawiarni;

  1.  

9) zorganizowania wycieczki (wizyty studyjnej) dla uczestników zadania i osób kontynuujących zatrudnienie do podobnej placówki, w której pracują osoby niepełnosprawne;

10) opracowania i realizacji autorskiego programu funkcjonowania kawiarni mającego na celu aktywizację społeczno-zawodową uczestników zadania i integrację z mieszkańcami obszaru objętego rewitalizacją z jednoczesnym zapewnieniem ogólnodostępności kawiarni dla mieszkańców miasta i turystów.   

      3. Warunki zaangażowania uczestników do udziału w zadaniu:

1) zleceniobiorca w terminie do 31 stycznia 2024 r. zrekrutuje do udziału w zadaniu co najmniej 6 osób zagrożonych wykluczeniem społecznym z powodu niepełnosprawności, posiadających orzeczenie o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne albo orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, które nie były uczestnikami projektu „Aktywizacja i integracja osób wykluczonych zawodowo w ramach działalności kawiarni gastronomicznej przy ul. Spichrzowej 57”;

2) zleceniobiorca w ramach rekrutacji zapewni pierwszeństwo uczestnikom i absolwentom placówek, o których mowa w ust. 2 pkt 8;

3) zleceniobiorca w terminie do 31 stycznia 2024 r. zawrze z uczestnikami zadania umowy zobowiązujące ich w szczególności do:

  1. uczestnictwa w zadaniu w okresie od 1 lutego 2024 r. do 30 czerwca 2024 r.,
  2. udziału w warsztatach, o których mowa w ust. 2 pkt 4;
  3. aktywnego udziału w działalności kawiarni przez co najmniej 3 dni w tygodniu w minimalnym wymiarze 3 godzin dziennie,
  4. gotowości do podjęcia zatrudnienia w okresie od 1 lipca 2024 r. do 31 grudnia 2024 r.;

4) zleceniobiorca zapewni uczestnikom zadania aktywny udział w realizacji programu, o którym mowa w ust. 2 pkt 10, w okresie od 1 lutego 2024 r. do 30 czerwca 2024 r.;

5) zleceniobiorca zleci i pokryje uczestnikom zadania koszty badań lekarskich, w tym do celów sanitarno-epidemiologicznych. 

  1. Warunki prowadzenia kawiarni:

1) zleceniobiorca zrealizuje zadanie w kawiarni znajdującej się w budynku położonym w Grudziądzu przy ul. Spichrzowej 57;

2) zleceniodawca udostępni nieodpłatnie zleceniobiorcy pomieszczenia kawiarni wraz
z zapleczem i wyposażeniem na okres realizacji zadania (zleceniobiorca nie będzie ponosił opłat na rzecz zleceniodawcy – właściciela infrastruktury);

3) zleceniobiorca będzie prowadził działalność kawiarni wyłącznie w formie odpłatnej działalności pożytku publicznego;

4) zleceniobiorca nie będzie prowadził działalności gospodarczej w kawiarni, zarówno w ramach zadania publicznego, jak i w jakiejkolwiek innej formie;

5) zleceniobiorca jest zobowiązany do uzyskania niezbędnych zgód i pozwoleń na utworzenie i prowadzenie kawiarni, w tym do niezwłocznego złożenia wniosku o zatwierdzenie i wpis do rejestru zakładów podlegających kontroli sanitarnej, prowadzonego przez Państwową Inspekcję Sanitarną – nie dotyczy podmiotu, który prowadził kawiarnię do 31 grudnia 2023 r.;

6) zleceniobiorca zapewni codzienne funkcjonowanie kawiarni w wymiarze co najmniej 8 godzin dziennie, w tym w godzinach popołudniowych i wieczornych;

7) zleceniobiorca zapewni ogólnodostępność kawiarni dla mieszkańców miasta i turystów z atrakcyjnym menu zawierającym świeże ciasta i desery oraz zimne i gorące napoje, w tym dobrej jakości kawę;  

8) zleceniobiorca będzie posługiwał się nazwą „Kawiarnia Spichlerz 57” oraz promował kawiarnię i markę „Spichlerz 57” na stronie internetowej www.spichlerz57 i w mediach społecznościowych (m.in. Facebook i Instagram);

9) zleceniobiorca zapewni w szczególności:

  1. artykuły jednorazowego użytku z logo Spichlerza 57 (m.in. papierowe podkładki na stoły oraz kubki do kawy i herbaty) – wszystkie artykuły zawierające logo wymagają akceptacji zleceniodawcy przed ich zamówieniem), 
  2. identyfikatory (imienniki) dla uczestników zadania i pracowników.
  1. Warunki organizacji warsztatów, o których mowa w ust. 2 pkt 4:

1) zleceniobiorca zorganizuje warsztaty kelnersko-baristyczne mające na celu nabycie umiejętności i podniesienie kwalifikacji ułatwiających wejście na otwarty rynek pracy, zgodnie z warunkami:

  1. warsztaty odbędą się w kawiarni w okresie od 1 lutego 2024 r. do 31 marca 2024 r.,
  2. warsztaty zostaną przeprowadzone w wymiarze co najmniej 30 godzin,
  3. program warsztatów będzie obejmował m.in. zagadnienia z zakresu przygotowywania różnych rodzajów kaw i herbat oraz zasad obsługi kelnerskiej,
  4. zleceniobiorca zapewni materiały (m.in. kawę, herbatę, mleko, ciasto itp.) w asortymencie i ilościach zapewniających przeprowadzenie szkolenia, zgodnie z wytycznymi instytucji szkoleniowej,
  5. uczestnicy po zakończeniu warsztatów otrzymają certyfikaty potwierdzające podniesienie kwalifikacji, wystawione przez uprawnioną instytucję szkoleniową,
  6. w okresie od 1 do 30 czerwca 2024 r. zostaną przeprowadzone warsztaty mające na celu przypomnienie umiejętności nabytych przez uczestników zadania, w wymiarze co najmniej 6 godzin;

2) zleceniobiorca zorganizuje warsztaty z zakresu wizażu i wizerunku, zgodnie z warunkami:

  1. warsztaty odbędą się na terenie Grudziądza w okresie od 1 lutego 2024 r. do 30 kwietnia 2024 r.,
  2. warsztaty zostaną przeprowadzone w wymiarze co najmniej 6 godzin,
  3. zleceniobiorca zakupi dla uczestników zadania bony o wartości co najmniej 250,00 zł na osobę na usługi fryzjersko-kosmetyczne w salonach na terenie Grudziądza;

3) warsztaty z zakresu umiejętności społecznych mające na celu nabycie i rozwinięcie umiejętności społecznych, jak również dotyczące poszerzenia wiedzy o rynku pracy, zgodnie z warunkami:

  1. warsztaty odbędą się na terenie Grudziądza w okresie od 1 lutego 2024 r. do 31 maja 2024 r.,
  2. warsztaty zostaną przeprowadzone w wymiarze co najmniej 6 godzin,
  3. warsztaty będą odpowiadać na potrzeby uczestników zadania i obejmować w szczegól-ności następujące zagadnienia: funkcjonowanie w zespole, rozwiązywanie konfliktów, kontrolowanie emocji, radzenie sobie ze stresem, komunikacja społeczna oraz aktywne poszukiwanie pracy.
  1. Warunki zatrudnienia osób zapewniających wsparcie uczestnikom zadania i osobom kontynuującym zatrudnienie:

1) zleceniobiorca zatrudni trenera pracy i/lub asystenta osób niepełnosprawnych w łącznym wymiarze co najmniej 1 etatu w okresie od 1 lutego 2024 r. do 31 grudnia 2024 r.;

2) zleceniobiorca zatrudni psychologa, który zapewni wsparcie:

  1. w formie indywidualnych konsultacji psychologicznych w wymiarze co najmniej:
  • 1 godziny w miesiącu (na osobę) w okresie od 1 lutego 2024 r. do 30 czerwca 2024 r. – wszystkim uczestnikom zadania i osobom kontynuującym zatrudnienie,
  • 1 godziny w miesiącu (na osobę) w okresie od 1 lipca 2024 r. do 31 grudnia 2024 r. – zatrudnionemu uczestnikowi zadania i osobom kontynuującym zatrudnienie,
  1. w formie dwóch spotkań grupowych dla wszystkich uczestników zadania i osób kontynuujących zatrudnienie, zorganizowanych w okresie od 1 lutego 2024 r.
    do 30 czerwca 2024 r. w łącznym wymiarze co najmniej 4 godzin.   
  1. Warunki zatrudnienia uczestnika zadania:  

1) zleceniobiorca, po zakończeniu warsztatów, o których mowa w ust. 2 pkt 4, wybierze spośród osób, które odbyły cały cykl warsztatów, co najmniej jedną osobę, którą zatrudni do pracy w kawiarni;

2) zleceniobiorca zatrudni osobę, o której mowa w pkt 1, na podstawie umowy o pracę w wymiarze co najmniej 0,5 etatu na czas określony od 1 lipca 2024 r. do 31 grudnia 2024 r.;

3) w przypadku rozwiązania umowy (bez względu na przyczynę) z osobą, o której mowa w pkt 1, zleceniobiorca w terminie do 14 dni od rozwiązania umowy zatrudni kolejną osobę spośród osób, które ukończyły warsztaty.   

  1. Warunki zakupu odzieży i obuwia roboczego dla uczestników zadania:

1) zleceniobiorca zakupi dla uczestników zadania odzież w odpowiednim rozmiarze z logo Spichlerza 57 (cały asortyment odzieży zawierający logo wymaga akceptacji zleceniodawcy przed jej zamówieniem):

  1. fartuchy kelnerskie – po jednej sztuce na osobę,
  2. koszulki polo z długim rękawem – po jednej sztuce na osobę,
  3. koszulki polo z krótkim rękawem – po dwie sztuki na osobę;

2) zleceniobiorca zakupi dla uczestników zadania obuwie w odpowiednim rozmiarze na antypoślizgowej podeszwie – po jednej parze na osobę.

  1. W ramach wspólnej realizacji przedsięwzięć z podmiotami działającymi na rzecz edukacji i aktywizacji społeczno-zawodowej osób niepełnosprawnych, o których mowa w ust. 2 pkt 8, zleceniobiorca jest zobowiązany w szczególności do organizacji spotkań integracyjnych i różnego rodzaju inicjatyw (np. koncertów, wystaw, warsztatów) dla mieszkańców, grup nieformalnych i organizacji pozarządowych w wymiarze co najmniej jednego wydarzenia w miesiącu. Zaplanowane działania zleceniobiorca uwzględni w programie, o którym mowa w ust. 2 pkt 10.
  2. Zleceniobiorca jest zobowiązany osiągnąć następujące rezultaty realizacji zadania:

Lp.

Nazwa rezultatu

Planowany poziom osiągnięcia rezultatów
(wartość docelowa)

Sposób monitorowania rezultatów/źródło informacji o osiągnięciu wskaźnika

1

Liczba osób zagrożonych wykluczeniem społecznym z powodu niepełnosprawności biorących udział w realizacji zadania

6

Umowy z uczestnikami zadania

2

Liczba osób, które uzyskały kwalifikacje w wyniku realizacji zadania

4

Certyfikaty ukończenia szkolenia

3

Liczba osób, które zostały zatrudnione
po ukończeniu warsztatów realizowanych w ramach zadania

1

Umowa o pracę

  1. Zleceniobiorca zgodnie z zapisami art. 4 ust. 3 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2022 r. poz. 2240) przy realizacji zadania będzie zobowiązany do spełnienia określonych w treści umowy warunków służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie zleconego zadania, z uwzględnieniem minimalnych wymagań, o których mowa w art. 6 ustawy.
  2. Wydatki dotyczące realizacji zadania uznaje się za kwalifikowalne, jeżeli:

1) są niezbędne dla realizacji zadania;

2) są racjonalne i efektywne;

3) zostały przewidziane w kalkulacji kosztów;

4) zostały udokumentowane;

5) dotyczą okresu realizacji zadania;

6) zostały faktycznie poniesione w okresie wskazanym w umowie.

  1. W kosztach realizacji zadania nie uwzględnia się wydatków niezwiązanych bezpośrednio z realizacją zadania (koszty niekwalifikowalne), w szczególności wydatków na:

1) podatek od towarów i usług (VAT), jeżeli zleceniobiorca ma możliwość jego odliczenia;

2) finansowanie kosztów działalności gospodarczej;

3) amortyzację;

4) raty pożyczek, kredytów i leasingu;

5) odsetki z tytułu niezapłaconych w terminie zobowiązań;

6) kary i grzywny;

7) zakup napojów alkoholowych, wyrobów tytoniowych i środków odurzających, substancji psychotropowych, środków zastępczych lub nowych substancji psychoaktywnych.

  1. Zleceniobiorca może wnieść wkład własny niefinansowy w realizacji zadania w formie wkładu osobowego (świadczenia wolontariuszy lub praca społeczna członków organizacji).
  2. W przypadku wkładu własnego osobowego w realizacji zadania przyjmuje się aktualne stawki rynkowe z zastrzeżeniem, że stawka godzinowa nie może być niższa niż 27,70 zł (w okresie od 1 stycznia do 30 czerwca 2024 r.) i 28,10 zł (w okresie od 1 lipca do 31 grudnia 2024 r.) i nie wyższa niż 120,00 zł.
  3. Nie dopuszcza się możliwości wyceny wkładu rzeczowego w realizacji zadania.
  4. W trakcie realizacji zadania mogą być dokonywane, bez konieczności aneksowania umowy:

1) przesunięcia w zakresie poszczególnych pozycji kosztów działania oraz pomiędzy działaniami określonymi w kalkulacji kosztów realizacji zadania w wysokości nie przekraczającej 20 % danego kosztu;

2) zmiany w zakresie poszczególnych działań i terminów ich realizacji, o ile nie zmieniają istoty zadania i nie naruszają terminu realizacji zadania określonego w umowie;

3) zmiana numeru rachunku bankowego zleceniobiorcy.

  1. W uzasadnionych przypadkach zleceniobiorca może wystąpić w trakcie realizacji zadania o aneksowanie umowy, w szczególności w zakresie:

1) przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów działania oraz pomiędzy działaniami określonymi w kalkulacji kosztów realizacji zadania w wysokości przekraczającej 20 % danego kosztu;

2) utworzenia nowej pozycji kosztów w kalkulacji kosztów realizacji zadania;

3) istotnych zmian w zakresie poszczególnych działań, w tym wprowadzenia nowych działań i/lub rezygnacji z zaplanowanych działań,

pod warunkiem, że zmiany te nie wpływają na warunki realizacji zadania i kryteria oceny oferty określone w niniejszym ogłoszeniu o konkursie.

  1. Zleceniobiorca generuje sprawozdanie końcowe z wykonania zadania publicznego, sporządzone zgodnie ze wzorem sprawozdania określonym w załączniku nr 5 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057) i składa je w formie elektronicznej poprzez generator ofert, w terminie do 30 dni od daty zakończenia realizacji zadania.
  2. Zleceniobiorca załącza do sprawozdania w formie elektronicznej zestawienie dokumentów księgowych dotyczących realizacji zadania (faktur, rachunków, list plac itp.), sporządzone zgodnie ze wzorem określonym w Załączniku Nr 2 do Zarządzenia Nr 615/23 Prezydenta Grudziądza z dnia 20 listopada 2023 r. w sprawie procedury zlecania zadań publicznych organizacjom pozarządowym.
  3. Zadanie uznaje się za zrealizowane, jeżeli zleceniobiorca zrealizuje wszystkie działania określone w ofercie, a rezultaty wskazane w ust. 10 zostaną osiągnięte na poziomie 100 %.
  4. W przypadku, gdy założone rezultaty zostaną osiągnięte na poziomie niższym niż 100 %, zleceniobiorca:

1) będzie zobowiązany do wyjaśnienia przyczyn nieosiągnięcia rezultatów;

2) może być zobowiązany do zwrotu dotacji.

     23. Przy ocenie stopnia realizacji zadania, zleceniodawca weźmie pod uwagę
w szczególności czy nieosiągnięcie rezultatów:

1) nastąpiło z winy zleceniobiorcy czy z przyczyn obiektywnych;

2) ma wpływ na koszty jednostkowe zadania;

3) spowodowało niezrealizowanie celu zadania.

  1. Szczegółowe warunki realizacji zadania zostaną określone w umowie zawartej pomiędzy zleceniodawcą (gminą-miasto Grudziądz) a zleceniobiorcą (organizacją pozarządową), sporządzonej zgodnie z ramowym wzorem określonym w załączniku nr 3 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań.
  2. Umowę uznaje się za wykonaną z dniem zaakceptowania sprawozdania końcowego przez zleceniodawcę.

Rozdział 4
Termin składania ofert

§ 5. 1. Oferent zamierzający realizować zadanie generuje ofertę zgodnie ze wzorem oferty określonym w załączniku nr 1 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań.

  1. Oferent jest zobowiązany zawrzeć w ofercie:

1) w części III pkt 6 – informacje dotyczące rezultatów realizacji zadania i sposobu ich monitorowania;

2) w części IV pkt 2 – sposób wyceny wkładu osobowego, jeżeli planuje jego wniesienie w ramach realizacji zadania;

3) w części VI – szczegółowy opis zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności: architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej – w zakresie zależnym od oferenta.

        3. Oferent składa ofertę poprzez generator ofert, udostępniony na stronie internetowej www.witkac.pl w terminie do dnia 15 grudnia 2023 r. do godz. 23:59:59.

        4. Oferent załącza w formie elektronicznej załączniki do oferty:

1) skan statutu lub w przypadku stowarzyszeń zwykłych – regulaminu działalności;

2) w przypadku, gdy oferent nie podlega wpisowi do Krajowego Rejestru Sądowego – skan aktualnego zaświadczenia lub wypisu z właściwego rejestru lub ewidencji, niezależnie od tego kiedy został wydany (obowiązek nie dotyczy podmiotów wpisanych do rejestrów lub ewidencji prowadzonych przez Prezydenta Grudziądza);

3) w przypadku, gdy ofertę podpisują osoby inne, niż uprawnione do reprezentacji oferenta, zgodnie z wpisem do rejestru lub ewidencji – skan pełnomocnictwa do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta wraz z dowodem zapłaty opłaty skarbowej (złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w wysokości 17,00 zł; zapłaty opłaty skarbowej należy dokonać przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Grudziądzu o numerze 80 1020 5040 0000 6802 0085 9595 z adnotacją „Opłata skarbowa z tytułu pełnomocnictwa”; opłaty skarbowej nie uiszczają  podmioty mające status organizacji pożytku publicznego);

4) program funkcjonowania kawiarni mający na celu aktywizację społeczno-zawodową uczestników zadania i integrację z mieszkańcami obszaru objętego rewitalizacją z jednoczesnym zapewnieniem ogólnodostępności kawiarni dla mieszkańców miasta i turystów, obejmujący w szczególności organizację spotkań integracyjnych i różnego rodzaju inicjatyw (np. koncertów, wystaw, warsztatów) dla mieszkańców, grup nieformalnych i organizacji pozarządowych w wymiarze co najmniej jednego wydarzenia w miesiącu.   

      5. Oferent, po złożeniu oferty, pobiera z generatora ofert wydruk potwierdzenia złożenia oferty, zawierający sumę kontrolną zgodną z wersją elektroniczną oferty. Wydruk podpisuje osoba lub osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta, zgodnie z wpisem do rejestru lub ewidencji albo pełnomocnictwem.

      6. Oferent przesyła skan wydruku, o którym mowa w ust. 5, pocztą elektroniczną na adres e-mail m.kotlewska@um.grudziadz.pl w terminie do 2 dni roboczych od dnia złożenia oferty.

       7. Za datę złożenia oferty uważa się datę złożenia oferty poprzez generator ofert.

       8. Przed złożeniem oferty dodatkowych informacji i wyjaśnień oferentom udzielają:

1) w sprawach merytorycznych dotyczących konkursu pracownicy Wydziału Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu, zwanego dalej „Wydziałem”, pod numerami telefonów 56 45 10 464 i 56 45 10 465 oraz drogą elektroniczną pod adresami e-mail a.gorska@um.grudziadz.pl i m.kotlewska@um.grudziadz.pl;

2) w sprawach technicznych związanych z obsługą generatora – pracownicy firmy Witkac.pl drogą elektroniczną pod adresem e-mail bok@witkac.pl.

Rozdział 5
Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonania wyboru ofert

§ 6. 1. Oferta spełnia wymogi formalne, jeżeli:

1) została złożona poprzez generator ofert;

2) została złożona w terminie, o którym mowa w § 5 ust. 3;

3) została złożona przez oferenta uprawnionego do jej złożenia;

4) jest zgodna z warunkami ogłoszenia o konkursie, w szczególności dotyczącymi celu i terminu realizacji zadania;

5) została wypełniona w sposób kompletny, nie zawiera istotnych błędów i ma prawidłowo wypełnione wszystkie oświadczenia;

6) zawiera załączniki w formie elektronicznej, określone w § 5 ust. 4;

7) oferent przesłał skan wydruku potwierdzenia złożenia oferty, o którym mowa w § 5 ust. 5, 
na adres e-mail i w terminie wskazanym w § 5 ust. 6.

  1.  Oferent ma możliwość jednokrotnego uzupełnienia oferty niespełniającej wymogów określonych w ust. 1 pkt 5-7, w zakresie i terminie wskazanym przez Wydział.
  2. Oferty, które nie spełniają wymogów formalnych nie podlegają ocenie merytorycznej.
  3. Oceny merytorycznej ofert dokona komisja konkursowa, powołana przez Prezydenta
    Grudziądza.
  4. Ocena merytoryczna ofert zostanie dokonana w oparciu o następujące kryteria:
 

Lp.

Kryteria oceny oferty

Liczba punktów

1

Możliwość realizacji zadania publicznego przez oferenta

10

  1. opis działań:
  • zaplanowane działania są adekwatne do celów zadania – 2 pkt
  • uwzględniono i opisano wszystkie działania – 2 pkt
  • opis działań tworzy spójną i logiczną całość – 2 pkt
  • harmonogram realizacji działań jest przejrzysty i czytelny – 2 pkt

8

 

 

  1. rezultaty realizacji zadania:
  • zakładane rezultaty są możliwe do osiągnięcia i przyczynią się
    do osiągnięcia celu zadania – 1 pkt
  • efekty po zakończeniu realizacji zadania będą trwałe – 1 pkt

2

 

2

Proponowana jakość wykonania zadania publicznego i kwalifikacje osób, przy udziale których oferent będzie realizował zadanie

22

  1. ocena programu funkcjonowania kawiarni mającego na celu aktywizację społeczno-zawodową uczestników zadania i integrację z mieszkańcami obszaru objętego rewitalizacją z jednoczesnym zapewnieniem ogólnodostępności kawiarni dla mieszkańców miasta i turystów:
  • program zapewnia aktywny udział uczestników zadania w jego realizacji – 2 pkt
  • program zakłada codzienne funkcjonowanie kawiarni przez co najmniej (możliwość wyboru jednej odpowiedzi):
  • 8 godzin – 0 pkt
  • powyżej 8 do 10 godzin – 2 pkt
  • powyżej 10 godzin – 5 pkt,
  • liczba wydarzeń w miesiącu zorganizowanych w kawiarni, w tym wspólnie z podmiotami działającymi na rzecz edukacji i aktywizacji społeczno-zawodowej osób niepełnosprawnych (możliwość wyboru jednej odpowiedzi):
  • 1 wydarzenie – 0 pkt
  • 2 wydarzenia – 2 pkt
  • 3 i więcej wydarzeń – 5 pkt
  • zaplanowane działania są atrakcyjne dla uczestników zadania – 2 pkt
  • działania kawiarni są adresowane do różnych grup odbiorców (m.in. ze względu na wiek, zainteresowania itp.) – 2 pkt 
  • zaplanowane działania są innowacyjne i atrakcyjne dla odbiorców – 2 pkt

18

 

  1. doświadczenie oferenta w realizacji zadań w zakresie aktywizacji i integracji osób wykluczonych społecznie lub zawodowo:
  • oferent posiada doświadczenie w realizacji podobnych zadań – 1 pkt
  • oferent posiada doświadczenie w pracy z adresatami zadania – 1 pkt

2

  1. zasoby osobowe oferenta:
  • oferent dysponuje odpowiednimi zasobami kadrowymi (osoby zatrudnione, wolontariusze) – 1 pkt
  • osoby zaangażowane w realizację zadania posiadają niezbędne  kwalifikacje i doświadczenie w realizacji podobnych zadań – 1 pkt

2

3

Kalkulacja kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania

12

  1. prawidłowość i przejrzystość kosztów:
  • zaplanowane koszty są niezbędne do realizacji zadania – 2 pkt
  • koszty są spójne z opisem działań – 2 pkt
  • kalkulacja jest kompleksowa, czytelna i przejrzysta – 2 pkt

6

 

 

  1. racjonalność kosztów:
  • wysokość stawek jednostkowych nie odbiega od cen rynkowych – 2 pkt
  • koszty są adekwatne do planowanych działań – 2 pkt
  • koszty są efektywne w stosunku do planowanych rezultatów – 2 pkt 

6

4

 
 

Planowany przez oferenta udział środków finansowych własnych lub pochodzących z innych źródeł oraz wkład osobowy

6

  1. wkład finansowy (możliwość wyboru jednej odpowiedzi):
  • oferent planuje wkład w wysokości do 20 % sumy kosztów zadania – 0 pkt,
  • oferent planuje wkład w wysokości 20,01-40 % – 2 pkt,
  • oferent planuje wkład w wysokości powyżej 40 % – 5 pkt

5

  1. wkład osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i praca społeczna członków – oferent czytelnie i przejrzyście wycenił wkład osobowy

1

5

Analiza i ocena realizacji zadań publicznych zleconych przez gminę-miasto Grudziądz w latach poprzednich, w tym rzetelność, terminowość i sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków (możliwość wyboru jednej odpowiedzi)

2

  1. oferent nieprawidłowo realizował zlecone zadania i/lub nierzetelnie i nieterminowo rozliczał otrzymane środki

0

  1. oferent dotychczas nie realizował zadań na zlecenie miasta

1

  1. oferent poprawnie realizował zlecone zadania i rozliczał otrzymane środki

1

  1. oferent wzorcowo realizował zlecone zadania oraz rzetelnie i terminowo rozliczał otrzymane środki

2

Razem

52

  1. Komisja konkursowa zarekomenduje Prezydentowi Grudziądza do przyznania dotacji ofertę, która uzyskała najwyższą liczbę punktów, nie mniej jednak niż 35 punktów.
  2. Prezydent Grudziądza, w formie zarządzenia, podejmie decyzję w sprawie wyboru oferty
    i wysokości przyznanej dotacji.
  3. Zarządzenie w sprawie ogłoszenia wyników konkursu lub unieważnienia konkursu zostanie zamieszczone w terminie do dnia 5 stycznia 2024 r. w następujących miejscach:

1) w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu www.bip.grudziadz.pl;

2) na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu www.grudziadz.pl;

3) na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu.

  1. Wydział poinformuje oferentów, za pośrednictwem poczty elektronicznej lub poprzez generator ofert, o sposobie rozpatrzenia złożonych ofert i wysokości przyznanej dotacji.
  2. W przypadku, gdy oferent załączył do oferty skan pełnomocnictwa do składania oświadczeń woli, przed podpisaniem umowy będzie zobowiązany dostarczyć do Wydziału oryginał pełnomocnictwa albo kserokopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem.

Rozdział 6
Zadania publiczne zrealizowane w roku poprzednim i w roku ogłoszenia konkursu

§ 7. W 2022 roku zadanie będące przedmiotem konkursu nie było realizowane. W 2023 roku Prezydent Grudziądza zlecił zadanie publiczne z zakresu rewitalizacji w ramach projektu „Aktywizacja i integracja osób wykluczonych zawodowo w ramach działalności kawiarni gastronomicznej przy ul. Spichrzowej 57” Fundacji Ładowarka, przekazując dotację w wysokości 110.000,00 zł.

Rozdział 7
Przepisy końcowe

§ 8. 1. Zapraszam organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, do wskazywania osób do udziału w pracach komisji konkursowej.

  1. W pracach komisji konkursowej nie mogą uczestniczyć osoby wskazane przez organizacje pozarządowe biorące udział w konkursie.
  2. Członkowie komisji konkursowej, wskazani przez organizacje pozarządowe, wykonują swoje obowiązki społecznie w godzinach pracy Urzędu Miejskiego w Grudziądzu.
  3.  Pisemne zgłoszenia osób do udziału w pracach komisji konkursowej, sporządzone zgodnie ze wzorem określonym w Załączniku Nr 1 do Zarządzenia Nr 615/23 Prezydenta Grudziądza z dnia 20 listopada 2023 r. w sprawie procedury zlecania zadań publicznych organizacjom pozarządowym, w terminie do dnia 12 grudnia 2023 r. należy:

1) dostarczyć do Biura Obsługi Interesantów Urzędu Miejskiego w Grudziądzu przy ul. Ratuszowej 1 albo

2) przesłać w formie skanu pocztą elektroniczną na adres ngo@um.grudziadz.pl.

§ 9. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Zarządzeniu mają zastosowanie przepisy:

1) ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;

2) ustawy z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji (Dz. U. z 2021 r. poz. 485 z późn. zm.);

3) ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;

4) rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących
realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań;

5) Zarządzenia Nr 615/23 Prezydenta Grudziądza z dnia 20 listopada 2023 r. w sprawie procedury zlecania zadań publicznych organizacjom pozarządowym.

§ 10. Wykonanie Zarządzenia powierzam Dyrektorowi Wydziału Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu.

§ 11. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Anna Górska 30-11-2023 18:23
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Anna Górska 23-11-2023
Ostatnia aktualizacja: Tomasz Kopczyński 01-12-2023 07:02