herb Grudziądza
Logo BIP
Biuletyn Informacji Publicznej
gmina-miasto Grudziądz
Urząd Miejski w Grudziądzu
Logo ePUAP
panorama Grudziądza

ZARZĄDZENIE NR 40/16 w sprawie zasad zaszeregowania, przeszeregowania i awansowania pracowników Urzędu Miejskiego w Grudziądzu

ZARZĄDZENIE NR 40/16

PREZYDENTA GRUDZIĄDZA

z dnia 10 lutego 2016 r.

 

w sprawie zasad zaszeregowania, przeszeregowania i awansowania pracowników Urzędu Miejskiego w Grudziądzu

 

Na podstawie  art. 33 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z  2015 r., poz. 1515  z późn. zm.) oraz art. 20 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2014 r., poz. 1202 z późn. zm.), zarządzam co następuje:

 

Rozdział 1

Przepisy ogólne

§ 1. Zarządzenie określa zasady zaszeregowania, przeszeregowania i przeprowadzania awansów  pracowników zatrudnionych w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu.

§ 2. Niniejsze zasady nie obejmują ruchów kadrowych spowodowanych zmianami organizacyjnymi lub przesunięciami pracowników.

§ 3. Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o:

  1. Urzędzie – należy przez to rozumieć Urząd Miejski w Grudziądzu;
  2. Prezydencie – należy przez to rozumieć Prezydenta Grudziądza;
  3. Wiceprezydencie – należy przez to rozumieć Wiceprezydenta Grudziądza;
  4. kierownikach komórek organizacyjnych – należy przez to rozumieć w Urzędzie naczelników wydziałów, kierowników biur, samodzielne stanowiska, Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych, Koordynatora Biura Prawnego oraz  Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego i Komendanta Straży Miejskiej w Grudziądzu;
  5. komórkach organizacyjnych – należy przez to rozumieć w Urzędzie wydziały, biura i samodzielne stanowiska oraz Urząd Stanu Cywilnego i Straż Miejską w Grudziądzu;
  6. stanowisku  – należy przez to rozumieć stanowisko urzędnicze, kierownicze stanowisko urzędnicze, stanowisko pomocnicze i obsługi oraz pozostałe stanowisko asystenta  określone w wykazie stanowisk w Regulaminie wynagradzania pracowników Urzędu Miejskiego w Grudziądzu;
  7. kategorii zaszeregowania – należy przez to rozumieć kategorię zaszeregowania wynagrodzenia zasadniczego pracowników Urzędu, którą określa załącznik nr 2 Regulaminu wynagradzania pracowników Urzędu Miejskiego w Grudziądzu.

 

Rozdział 2

Zaszeregowanie pracowników

§ 3. Zaszeregowanie pracownika polega na określeniu kategorii zaszeregowania oraz związanej z nią stawki wynagrodzenia zasadniczego zgodnie z Regulaminem wynagradzania pracowników Urzędu Miejskiego w Grudziądzu.

§ 4. Zaszeregowanie pracownika jest związane z:

  1. powierzonym stanowiskiem pracy;
  2. zadaniami na tym stanowisku i związanymi z nim wymaganiami (standardami);
  3. zakresem uprawnień pracownika;
  4. dokonywaną indywidualnie oceną pracy;
  5. zaszeregowaniem innych pracowników zajmujących stanowiska, wykonujących podobne czynności i osiągających porównywalne wyniki pracy.

§ 5. Powierzenie danego stanowiska może nastąpić wówczas, gdy Urząd dysponuje odpowiednim wakatem, a pracownik spełnia wymogi kompetencyjne.

 

Rozdział 3

Zasady przeszeregowania pracowników

§ 6. Przeszeregowanie polega na zmianie wysokości kwoty wynagrodzenia zasadniczego w ramach tej samej kategorii zaszeregowania lub w wyższej kategorii zaszeregowania, jednak bez zmiany zajmowanego stanowiska pracy.

§ 7. Zmiana wysokości wynagrodzenia  zasadniczego może mieć miejsce w szczególności w związku ze:

  1. zwiększeniem bądź zmniejszeniem obowiązków zawodowych na zajmowanym stanowisku;
  2. wynikami oceny okresowej pracownika;
  3. okresową waloryzacją płac;
  4. zakończeniem okresu próbnego lub pracy na czas określony.

§ 8. Przeszeregowanie może mieć charakter:

  1. powszechny, polegający na zmianie kwoty wynagrodzenia zasadniczego wszystkim pracownikom Urzędu, w zależności od zajmowanego stanowiska – o ile pozwolą na to środki finansowe będące w planie wydatków osobowych na dany rok budżetowy;
  2. indywidualnego wzrostu płac poszczególnych pracowników Urzędu, związanego ze zwiększeniem obowiązków na zajmowanym stanowisku pracy, wynikami oceny okresowej pracownika, zakończeniem okresu próbnego lub pracy na czas określony. 

§ 9. 1. Prezydent osobiście lub w oparciu o propozycję Wiceprezydenta, Skarbnika Miasta lub Sekretarza Miasta podejmuje decyzję w sprawie przeszeregowania kierowników komórek organizacyjnych.

2. W przypadku pozostałych pracowników Urzędu decyzję w sprawie przeszeregowania, w oparciu o propozycje kierowników komórek organizacyjnych, podejmuje Sekretarz Miasta zgodnie z upoważnieniem wynikającym z Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Grudziądzu.

 

Rozdział 4

Zasady awansowania pracowników

§ 10. Awansowanie pracownika może odbywać się w dwóch formach:

  1. awansu poziomego, związanego z przeniesieniem pracownika na stanowisko hierarchicznie wyższe w tej samej grupie stanowisk, np. przejście ze stanowiska referenta na stanowisko podinspektora, następnie na stanowisko inspektora itd., jeżeli dla danego etatu przewidziano takie stanowisko;
  2. awansu pionowego, związanego z przeniesieniem pracownika ze stanowiska urzędniczego na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze, (np. przejścia ze stanowiska inspektora na stanowisko kierownika referatu).

§ 11. Warunkami do otrzymania awansu są:

  1. wakat na stanowisku i występowanie potrzeby jego obsadzenia;
  2. wysoka ocena pracy na stanowisku dotychczas zajmowanym przez pracownika;
  3. spełnianie przez pracownika wymogów kompetencyjnych przewidzianych dla nowego stanowiska.

§ 12. 1. Pracownik może uzyskać awans poziomy wówczas, gdy wykazuje się wysoką jakością pracy, samodzielnym wykonywaniem zadań, umiejętnością współpracy z interesantami i innymi podmiotami, rzetelnie i terminowo wykonuje swoje obowiązku, godnie zachowuje się w miejscu pracy, a także posiada kwalifikacje przewidziane dla danego stanowiska.

2. Pracownik, który może uzyskać awans pionowy oprócz spełniania kryteriów wymienionych w ust. 1, powinien wykazać się kreatywnością oraz właściwą postawą etyczną, być nastawionym na ciągły rozwój zawodowy, posiadać umiejętności kierowania zespołem pracowników oraz efektywnego zarządzania.

§ 13. Nie można awansować pracownika, który:

  1. podczas ostatniej okresowej oceny pracowników uzyskał ocenę negatywną;
  2. w okresie ostatnich 12 miesięcy otrzymał karę porządkową;
  3. nie przepracował  3 lat, od dnia zatrudnienia w Urzędzie na czas nieokreślony;
  4. jest zatrudniony na czas określony.

§ 14. 1. Decyzję o awansowaniu pracowników podejmuje Prezydent lub Sekretarz Miasta z własnej inicjatywy lub na wniosek.

2. O awans na wolne stanowiska kierowników komórek organizacyjnych wnioskują odpowiednio Wiceprezydent, Skarbnik Miasta lub Sekretarz Miasta sprawujący nadzór nad tymi komórkami, natomiast dla pracowników poszczególnych komórek organizacyjnych wnioskują ich kierownicy.

§ 15. 1. Awans uzależniony jest od ilości posiadanych wolnych etatów w Urzędzie albo w wyniku utworzenia nowej komórki organizacyjnej.

2. W przypadku wyodrębnienia referatu z  komórki organizacyjnej, na którą nałożone zostały  do realizacji nowe zadania, kierownik tej komórki obowiązany jest do przedłożenia Sekretarzowi Miasta, najpóźniej na miesiąc przed planowanym wprowadzeniem zmiany, propozycji ilości etatów i określenia stanowisk wraz z uzasadnieniem.

§ 16.1. Każda decyzja o podwyższeniu wynagrodzenia uzależniona jest od możliwości finansowych.

2. Podstawą do określenia możliwości finansowych, o których mowa w ust. 1, jest plan finansowy wydatków osobowych pracowników Urzędu na dany rok budżetowy oraz comiesięczna analiza wykonania wyżej wymienionego planu w ciągu danego roku budżetowego.

 

Rozdział 5

Przepisy końcowe

§ 17. Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi Miasta.

§ 18. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

 

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Magdalena Walczak 11-02-2016 13:31
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 10-02-2016
Ostatnia aktualizacja: Tomasz Kopczyński 18-02-2016 14:54